Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Nur Dayini Asyiqah Anak dari Mami Mas Idayu

Biografi Profil Biodata Nur Dayini Asyiqah Putri Mas Idayu Mas Idayu penyanyi dangdut menurut Malaysia sebenarnya memiliki seorang anak gadis perempuan bernama Nur Dayini Asyiqah. Siapa sangka dalam kemeriahan Mas Idayu bergelek danggut, beliau sebenarnya telah mempunyai anak dara berusia 16 tahun. "Kalau nak tahu wajah aku masa dulu macam Dayini sebab wajahnya banyak ikut paras saya. Mungkin sikapnya sahaja tidak sama seperti ibu beliau yg tegas ni," ucapnya menerusi Utusan Online.

"Sejak dulu kami hanya tinggal berdua. Dia memang nir terdapat mitra, bila terdapat pun mitra-kawan di sekolah sahaja. Mana nak ada kawan, saya memang kawal dia. Lagipun kalau di rumah, beliau lebih suka mengadap personal komputer atau menonton televisyen. "Setiap hari saya akan hantar & ambil dia pada sekolah. Pernah dulu, aku bagi dia naik bas sekolah tetapi kasihan jua karena sampai tempat tinggal lambat akan tetapi kena keluar awal. Jadi sejak itulah aku yg bertanggungjawab menjadi pemandu buat menghantar dan merogoh anak berdasarkan sekolah," tambah dua beranak ini yang menetap di Shah Alam, Selangor.

Mengenai sekolah anaknya yang begitu jauh daripada rumah, istilah Mas Idayu, sebelum ini mereka menetap di Bukit Antarabangsa, jadi tidak ada masalah jeda ke sekolah. Cuma dia terus mengekalkan anaknya pada sekolah pada tengah ibu kota itu kerana pada tahun hadapan anaknya bakal menduduki Sijil Pelajaran Malaysia (SPM). "Kalau nak pindah sekolah pun, sudah pertengahan tahun. Saya kasihan pada dia, jikalau tukar sekolah baharu takut Dayini nir dapat sesuaikan menggunakan persekitaran baharu pula.

"Jadi setakat ini biarlah aku berkorban untuk anak dengan menjadi pemandu setiap hari. Andai kata saya bertugas pada luar daerah, beliau akan tinggal dengan papanya pada Damansara dan papanya akan hantar beliau ke sekolah," pungkasnya. Untuk info, anak Mas Idayu kini sedang belajar piano dan dia juga berbakat dalam bidang nyanyian. "Saya memang sengaja hantar beliau belajar bermain piano sebab subjek itu membantunya untuk berfikir pantas pada mata pelajaran Matematik.

Dia memang boleh menyanyi dan selalunya bila terdapat apa-apa program kesenian, cikgu akan pilihnya. "Apapun setakat ini, saya mahu beliau beri tumpuan pada pelajaran dulu. Saya nir halang & tidak menggalakkan. Biar dia buat keputusan sendiri. Kalau betul dia nak nyanyi, aku akan beri tunjuk ajar seperti mana aku mengajar budak-budak lain," jelasnya.

Post a Comment for "Nur Dayini Asyiqah Anak dari Mami Mas Idayu"